Friday 15 February 2013


Kesalahan-kesalahan post sebelum ini
Dan seterusnya aku membaca, Allah telah senaraikan 5 perkara yang harus ada untuk menyempurnakan iman :-

1.     Sabar – Dalam menyempurnakan iman ini pelbagai dugaan yang harus di tempuh, dan KEMAHUAN DI SETIAP DOA KADANAG-KADANG TIDAK DIPERCEPATKAN MAKBUL OLEH ALLAH, dan kadang2 iman itu sendiri adalah ujian utk kita, klu kita jatuh, akan hancur lah iman kita..

2.     Jujur – dalam bahasa arabnya Siddiq yang bermaksud benar dan membenarkan..Stiap apa yang ada didalam pasti adalah sama diluar, seperti mana apa yang ada dalam hati kita, haruslah sama dengan percakapan kita..

3.     Amalkan perkara yang disuruh, tinggalkan perkara dilarang oleh Allah..

4.     Bersedekah – harta yang kita ada ini adalah pinjaman dan harus lah dikongsi bersama, bersedekah, berzakat dan lain2..

5.     Berdoa di waktu sahur..iaitu sebelum subuh..


23 Tahun

Assalamualaikum..smoga kita sentiasa dirahmati dan dikasihi Allah insyaAllah..Alhamdulillah..sya diberi kesempatan,tenaga dan nyawa utk meneruskan post yang seterusnya..saya rasa post kali ini agak boring skit laa..huhuhu...sbb sye da xtao nak tulis ape..hehe..neway,slamat bertahjud..smoga pagi2 mcm ni diberi ilham nak kongsi serbe sedikitkan..

Maafkan aku klu post ni lembab skit..sbb bz ngan hal duniawi..nauzubillah..jgn lah kita sibukkan diri kita dengan hal2 duniawi..semuanya sementara sahaja..

Ok..baru2 ni telah berlangsung hari lahir seorang hamba Allah bernama Muhammad Fahmi bin Aziz yang ke-23..waaa..da 23 tahun..da besar..da dewasa..tp ape yang perlu kita banggakan??23 tahun hidup didunia ini,ape kita da buat??apa bakti kita untuk negara??apa bakti kita utk rakyat??yang penting sekali apa bakti kita utk Ibu bapa kita dan Islam??

Ya Allah!!!klu aku imbas kembali, muhasabah..mmg terlalu la sedikit bakti2 aku pada mereka semua..bagaikan hidup aku ni mmg x perlu ade pon takpe..kita x sedar tujuan kita..kenapa kita dihidupkan??kenapa kita dipilih utk menjadi khalifah didunia ni??kita tao semua tu tp kenapa kita x sedar??

Citer jiwang skit...

11/2 adalah hari lahir aku..slama lebih kurang 2 tahun lebih aku kenali Anis, merupakan 2 hari yang amat bermakna..apa daya pon Anis mmg nak sambut hari lahirku bersamaku..Bagaikan dia plak yang ternanti-nanti hari tersebut..happy and x sabar la tuurr..

Even 2 kali je kita sambut bersama tapi mmg bagaikan bnyk kenangan..Mmg dia xkan melepaskan peluang utk melihat ku pada tarikh tersebut..dengan hadiahnye..huhu..Pada aku, tiada hadiah pon xpe..sbb, Allah telah meminjamkan aku Anis utk hidupku didunia ni..itu da ckp buat aku sebenarnya..

Klu nak citer pasal hadiah plak, bkn stakat hari lahir aku je die bagi hadiah,x kira mase die bagi..paling terkejut adalah hadiah baju kemeja Durban,tafsir Al-Quran, cincin terukir Anis (tunang,>.<),dompet dan bnyk lgi la..Dompet yg die bg tu pun aku x gune lgi..sayang ..J..buat frame la nnti..huhu..

Aku harap pada 11/2/2013 adalah hari paling bahagia buat aku..aku harap hadiah yang diberikan oleh Anis adalah hadiah yang paling manis buat aku iaitu menerima aku semula utk menjadi imamnya..Ya Allah..hanya engkau yang tahu jawapan dihatinya dan hanya engkau sahaja yg tahu niat suci di hatiku..

Walaupun xdpt..aku tetap bersyukur pada pkl 11 mlm die mssg aku dengan doa yang dia iringi..alhamdulillah..moga dibuka hatinya utk menerima aku yang serba kekurangan ni..aku ni bkn baik pon, bkn ahli abid, jauh skali alim..so,mmg ssh la klu die nak terima aku..paham2 je laaa..aku tao, kesedaranku ini xkan dpt menampalkan dosa2 aku yang dulu..masyaAllah..hanya Allah sahaja yg tahu..

K, klu ade waktu dan ruang, aku post lagi la somthing2 yang x berguna dan sedikit berguna..haha..insyaAllah..wassalam..


K..This is epic..hadiah ni die kasi time form 1 kat SMKAP..ni pon die bagi sebab kitrang secrete admire dlu..hehe..


Cincin terukir namanya..die ingt cincin ni dah ilang..sbnarnya ada lagi..:)


Baju die kasi..korang caye ke klu kasi baju kat pasangan kita, xkan kekal hubungan kita??KURAFAT!!!


Terjemahan Al-Quran


Dompet ni aku x gune lgi..rase mcm nak wat frame je..tunjuk kat anak2 aku nnti..hehe..


Hebatkan hadiah2 die pernah kasi kat aku..even 2 kali je sambut birthday aku, aku dapt 5 hadiah..ade lgi sebenarnya tp ni je mampu aku tnjuk..

K, klu ade waktu dan ruang, aku post lagi la somthing2 yang x berguna dan sedikit berguna..haha..insyaAllah..wassalam..

Ustaz Kazim Ilias :”klu jodoh x kemana,adinda..idaman kanda..” ske plak aku dgr ustz kazim nyanyi lagu tu.. J












No comments:

Post a Comment